Varmblod/Travare

- Postat den 2012-03-12 ♥ klockan 12:09:00

Medans stolta ryttare
och folk som tror dom är något sitter och frågar mig om "Varmblod/Travare är något att ha" Så kan jag ju säga att de hästar jag lärt mig mest av har varit mina 2 älsklingar till varmblod. Ett hjärta av guld har dom ska jag säga, och gör allt för sin ryttare trots sin tidigare bakgrund.

Chess har en busighet som gör honom så söt och rolig, medans Cream har en sån strålande personlighet och bara vill lära sig mer & mer hela tiden!

Varmblod är varken bättre eller sämre än någon annan ras, personligen tror jag bara det gäller att lära känna hästen vare sig det är ett varmblod, arab, shire etc.

Sen vet jag inte om det är av en ren slump att jag fått lära känna Cream & Chess, men de ger mig så mycket. Min dagliga dos av kärlek, lycka, koncentration men även ilska, förtvivlan och besvikelse

Hade ju förmodligen tyckt om dom lika mycket om de kanske inte varit varmblod?
Iallafall min åsikt.


Kommentera jättegärna inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0