Bett-hjälp!

- Postat den 2012-07-17 ♥ klockan 16:33:00
Då var det dehär med bett igen... Eftersom det förmodligen inte var någonting med Båras tänder så har jag starka funderingar på att prova på ett nytt bett - men vilket? Jag ska försöka förklara Båra så gott jag kan, och med hjälp av de kanske ni kan komma med förslag? ALLA förslag mottages.
 
Hon går just nu på vanligt tredelat eggbett. När vi är överrens så går allting bra, jag kan stanna henne utan problem och jobba henne utan problem. Men när det kommer till dom tillfällena då vi är oense om vi ska stå still eller ej så vill hon ta bettet, likaså när vi travar och jag vill ha ett lugnt och fint tempo medans hon har i generna att springa fort - och därmed tar bettet genom att streta emot, gapa och länga på halsen.
 
Några tips? om jag nu inte ska "stänga igen truten" utan reda ut vad som är fel ;)
Och nu är det BETT jag vill ha hjälp med, inte nosgrimmos el. dylikt.

Postat av: Julia

Sv; Jaha, kanske trav? Haha:)
Haft en bra dag?
Kram

2012-07-17 @ 18:44:14
Blogg/Hemsida: http://juliaroz.blogg.se
Postat av: Jessica

sv: ja visst är det okej. riktigt hemsk händelse :(

har du fler än ett tredelat bett? alltid bra att variera mellan de vanligaste betten, jag har inga problem att rida på tredelat bett med hästen men testar ibland rak stång osv, och på en del hästar kan bara att byta till stång hjälpa mycket :)

2012-07-18 @ 00:17:15
Blogg/Hemsida: http://jessiicanyqvist.devote.se/
Postat av: Jenny

Vet inte om tanken är att provocera mig, men i vilket fall som helst skrattade jag mest åt det du skrev :)

Svar: Haha va bra att du skrattade, jag tyckte mest de va kul själv ;D provocera är väl ändå inte nåt man gör med vänner? :P du är ju faktiskt en vän jag tycker om, haha!
Tina Bergholtz

2012-07-18 @ 18:30:06
Blogg/Hemsida: http://jennypetronella.blogg.se

Kommentera jättegärna inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0