Katastrof

- Postat den 2012-02-20 ♥ klockan 19:49:47

Kan ju säga att ridturen idag var KATASTROFAL haha, det började bra tills vi skulle rida över den gamla vanliga bron - där tog det tvärstopp! Och de som känner mig vet vilken kort stubin jag har så jag blev minst sagt förbannad + att det stod HELT SERIÖST minst 15 hundar och skällde på oss :@ GAH!

Men jag är sån, istället för att piska hästen så tar jag ut min ilska i tårar vilket folk bruka tycka är löjligt. Men det är ju förmodligen ryttarens fel till att hästen gör som den gör, så istället för att piska hästen hårt så in i helvete som en del gör så gråter jag en skvätt ;) Visst att man kan slå till hästen med pisken ibland, med måtta - Men som på traven på TVn, det är INTE att piska med måtta :@

Åter till ridpasset så överförde jag ilskan till att försöka arbeta honom i skritt på åkern, och när han lugnat sig samt slappnade av så fick det vara slut på det ridpasset - Inte ens lönt att försöka mer :P

Klippte även man, svans & pannlugg idag - Vilken snygging! :D

Postat av: Alexandra

Hej! Fin bloggdesign! jag har frågestund på min blogg :) du kanske kan ställa en fråga? ♥

kram :)

2012-02-20 @ 19:54:00
Blogg/Hemsida: http://alexandrasblogg.se

Kommentera jättegärna inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0