Glömt att berätta

- Postat den 2012-04-09 ♥ klockan 14:23:00
Cream började ju halta för 2 veckor sedan som jag nämnt, och förra veckan visade sig att han hade en hovböld - inte så stor, men ändå.. en hovböld. Red honom i lördags för 2:a gången efter en veckas vila och 1 tidigare skrittur. Tog trav på en gräs äng och jag märkte ingen hälta och han fattade galoppen själv vilket inte han skulle - men ingen hälta därefter heller. Så får hoppas att den försvunnit av sig själv eller är påväg iallafall..

Ska ta det lugnt med skritt och trav och inte belasta hans hov, för vill då fan inte ha den där hovbölden tillbaka! Ska även få hjälp med träningen av både syster och Sandra men det får komma efterhand. Längtar till jag kan hoppa han igen, han är så rolig haha :D

De närmsta 3-4 veckorna ska jag spendera extra mycket tid hos honom pga personliga skäl hos ägaren och jag ska lägga ner mycket tid på kemi-arbete mellan oss! Men ska såklart även hinna med min lille älskade guldklimp Chess :')

Kände att jag behövde få detta ur min hjärna, har varit så nere de senaste veckorna.
Men nu taggar vi!


Kommentera jättegärna inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0