Kreta 2011

- Postat den 2011-10-02 ♥ klockan 17:11:30










På en vecka hann vi faktiskt med en hel del. Första dagen tog vi det mest lugnt, kikade runt på hotellet och lite runt omkring.

Andra dagen så drog vi ned till stranden 600 meter från hotellet. Negativt med det var att de hotellen precis vid stranden hade solstolar där som endast DEM hotellgästerna fick använda, så där blev det att sola på sanden ;) Men vågorna var näst intill 2 meter höga där så det blev inte så mycket solning ändå ;)

På kvällen promenerade vi in till Platanias, en liten stad nära vårt hotell.

Tredje dagen så åkte vi buss till en annan strand efter Platanias, likadant där - 2 meters vågor om inte mer! Sanden där gav oss en riktig fot skrubb haha ;)

Sedan hyrde vi bil, för att köra till Elfanossi (stranden på första bilden), Falaserna (en otroligt fin strand som jag inte kunde fota för det var sandstorm HAHA) Så vi fick ligga i lä och sola! Dock kom det ryck ibland med sandvindar och det gjorde så otroligt ont!

Vi körde även till den mest kända ravinen, Samaria. Så sjukt jobbigt att gå för det var så varmt och så brant! På vägen ner mötte vi en stackars åsna med packning :P Kan har varit en Mulåsna.. För den hade ingen åsnesvans Ô.o

Vi körde även in till "huvudstaden" Chania där jag inhandlade lite grejer ;)

Resan har varit en stor upplevelse! Dock var hotellet vi bodde på (Sirios village) fullt med svenskar! Så man fick akta sig för vad man sa högt hahaha.. Sånt är jag bra på.. "TANT JÄVEL" - oj hon var svensk.... :P

Och om vi ska prata lite om flygresan så gick den bra, dock var det riktigt vingligt och hoppigt vid landningen till Kreta.. Så när vi skulle landa i Sverige så var jag så nervös att jag trodde jag skulle svimma. Och ovanpå det satt jag bredvid en trevlig gubbe som även han var nervös... Måste sett otroligt roligt ut hahaha :P

Postat av: Tilde

Haha! Det hotellet har jag bott på! Platanias är bäst!

2011-10-03 @ 16:49:20
Blogg/Hemsida: http://www.LifeOfSmile.devote.se

Kommentera jättegärna inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0