Gårdagens ridpass

- Postat den 2011-11-30 ♥ klockan 16:44:00
Gick väldigt bra. Skrittade några varv på lång tygel och när jag
tog tygeln så började han samla sig direkt - framsteg, redan?


Eftersom Cream har svårt att stå still så gör jag halt på många olika ställen, även konstiga ställen. Står stilla ända till han slappnar av och låter inte honom gå förrän jag ger honom skänkeln. Första gången gick det inte alls, nu funkar det liiite bättre!


Travade även en hel del, i volter främst - för att mjuka upp honom och få väck den där "travar-traven" som jag och Louise kallar den. Så nu travar han i ett lugnare tempo men har fortfarande svårt att hålla där & bryter av i skritt då & då.


Det är då jag får vara beredd med skänkeln jueee ;)


Kommentera jättegärna inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0