Chess Valley

- Postat den 2011-06-10 ♥ klockan 17:30:00

Hästen jag rider på, är min systers häst som då heter Chess Valley som är en varmblodig travar valack som fyller 25 år i år och är den äldsta hästen i stallet, men i sinnet & kroppen är han den yngsta. Han är cool men ändå mesig, och blir oftast rädd för minsta lilla - oftast ljud men också när saker rör på sig. Hans värsta fienden heter Lastbilar och traktorer samt bil med släp, men vi jobbar på det!

Det har hänt en del insidenter med denna häst, men jag har än sålänge inte trillat av konstigt nog ;).. Får se hur länge det varar? :D Chess är underbar att rida, och har nog den härligaste galoppen jag någonsin suttit på.

Jag kan säga att nu går det framåt, och jag vågar mer nu när jag sitter på honom och det har jag två personer att tacka för. Louise & min syster. Louise pushar mig till ALLT jag inte vågar vilket har gjort mig mer självsäker, vilket har ledit till att han litar mer på mig - och det är det bästa man någonsin kan känna, att han kan lita på MIG. Och min syster tror på mig, och kan ge mig alla tips hon har - eftersom hon har känt denna häst sedan han var 6 år ungefär.

Förut kunde jag känna "Fan va elak Louise är som tvingar mig sitta kvar :'(" när en traktor körde förbi - MEN det har bara blivit positivt och det har gjort skillnad :D

Postat av: Louise

Hahah, vad söt du är! :´)

2011-06-10 @ 22:37:34
Blogg/Hemsida: http://louiseoden.blogg.se/

Kommentera jättegärna inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0